728 x 90

Monday, March 18, 2013

Sikap dan servis mereka




Salam,

Sambung citer besday aida yer..
Then esoknya itu, bersamaan 16 mac, encik am bawaklah aida pergi celebrate.
Tak tahu nak pergi makan kat mane, ate last-last pergi makan kat Kenny Rogers sajo.
Sebab tiba-tiba teringin pulak dah lama tak makan.
Kebetulan masa tuh dekat Paradigm Mall.
Saje nak pergi shopping dan jalan kat situ memandangkan ade Tesco,
dan tak pernah pergi lagi. Ade jugak H&M, cuma tak sempat nak carik dan singgah.

So, menononglah pergi level 3 cari KR.
And bila dah sampai, kami tak disambut pon. Usually diorang akan greet customer depan pintu masuk tu kan. Oke takpelah mungkin sebab tak ramai orang kot.
Pastu kitorang pon duduk dekat satu seat couple tepi dinding.
Yang tak bestnye tempat sandar encik am dah patah, jadi encik am takleh sandar.
Sian encik am. Takpelah redha jela sebab duduk nak makan kan.

Kemudian datang sorang waitress nih, bagi menu dan blah.
Dah pilih-pilih nak makan apa, encik am panggil.
Die datang dan amik order sambil verangan kot.
Dahla tak tengok muka customer, pastu dengan kereknya tak dengar betoi-betoi apa customer cakap. 
Encik am tukang order. macam biasa kami order kenny quarter meal yang dengan 3 side dishes plus muffin. Masa tuh encik am cakap untuk 3 side dishes tuh, rice 2, 1 coselaw, 1 mash potato and 2 slad fruit.  kira satu meal 1 rice lah, then die siap ulang balik. Oke. Untuk muffin, encik am mintak coklat dan vanilla.

Dan bila makanan sampai, tengok-tengok 1 meal tuh die letak 2 rice and fruit dan satu lagi meal die letak coselaw, mash potato dan fruit. hmmm hampehhhla, terpaksalah kami asingkan sendiri. Asingkan nasi dan coselaw. hmmm. mengeluh lagi. 
Pastu sampai pulak muffin, dua-dua die bawak vanilla. Aik bukan kami mintak satu coklat satu vanilla ke. Encik am dah buat muka tak suke. Aida malas jer cakap. So kami redha jelah makan.

cume geram dengan sikap waiter dan waitress nih. Kalau amik order tu, silalah focus sikit boleh tak. Kalau angau ke gaduh ke dengan boipren ke gelpren ke janganlah bawak sampai tempat kerja. Janganlah menyusahkan orang boleh tak. Tahu tak hasil daripada gaji korang tuh datang dari customer. Customers always right. Nasiblah kami nih malas nak komplen, kalau orang lain mesti dah lama dah kena nih. Sabar jela.

Xoxo.




2 comments:

  1. Sorry to say, kebanyakan KR yg wanie pergi sumer service mereka totally out. X nak pergi dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalu aida pergi mana2 KR oke jer..cuma kali ni je..spoil besde i jer keke

      Delete