Salam,
Sambung citer besday aida yer..
Then esoknya itu, bersamaan 16 mac, encik am bawaklah aida
pergi celebrate.
Tak tahu nak
pergi makan kat mane, ate last-last pergi makan kat Kenny Rogers sajo.
Sebab tiba-tiba
teringin pulak dah lama tak makan.
Kebetulan masa
tuh dekat Paradigm Mall.
Saje nak pergi
shopping dan jalan kat situ memandangkan ade Tesco,
dan tak pernah
pergi lagi. Ade jugak H&M, cuma tak sempat nak carik dan singgah.
So, menononglah pergi level 3 cari KR.
And bila dah sampai, kami tak disambut pon. Usually diorang
akan greet customer depan pintu masuk tu kan .
Oke takpelah mungkin sebab tak ramai orang kot.
Pastu kitorang pon duduk dekat satu seat couple tepi
dinding.
Yang tak bestnye
tempat sandar encik am dah patah, jadi encik am takleh sandar.
Sian encik am. Takpelah
redha jela sebab duduk nak makan kan.
Kemudian datang
sorang waitress nih, bagi menu dan blah.
Dah pilih-pilih
nak makan apa, encik am panggil.
Die datang dan
amik order sambil verangan kot.
Dahla tak tengok
muka customer, pastu dengan kereknya tak dengar betoi-betoi apa customer cakap.
Encik am tukang order. macam biasa kami order kenny quarter
meal yang dengan 3 side dishes plus muffin. Masa tuh encik am cakap untuk 3
side dishes tuh, rice 2, 1 coselaw, 1 mash potato and 2 slad fruit. kira satu meal 1 rice lah, then die siap ulang
balik. Oke. Untuk muffin, encik am mintak coklat dan vanilla.
Dan bila makanan sampai, tengok-tengok 1 meal tuh die letak
2 rice and fruit dan satu lagi meal die letak coselaw, mash potato dan fruit. hmmm
hampehhhla, terpaksalah kami asingkan sendiri. Asingkan nasi dan coselaw. hmmm.
mengeluh lagi.
Pastu sampai pulak muffin, dua-dua die bawak vanilla. Aik bukan kami mintak satu coklat satu
vanilla ke. Encik am dah buat muka tak suke. Aida malas jer cakap. So kami
redha jelah makan.
cume geram dengan
sikap waiter dan waitress nih. Kalau amik order tu, silalah focus sikit boleh
tak. Kalau angau ke gaduh ke dengan boipren ke gelpren ke janganlah bawak
sampai tempat kerja. Janganlah menyusahkan orang boleh tak. Tahu tak hasil
daripada gaji korang tuh datang dari customer. Customers always right. Nasiblah
kami nih malas nak komplen, kalau orang lain mesti dah lama dah kena nih. Sabar
jela.
Xoxo.
Sorry to say, kebanyakan KR yg wanie pergi sumer service mereka totally out. X nak pergi dah.
ReplyDeleteselalu aida pergi mana2 KR oke jer..cuma kali ni je..spoil besde i jer keke
Delete