Thursday, March 28, 2013

Marah-marah


Assalam,

kenapa orang nih suka marah, marah-marah?
bukankah kita tahu yang marah itu sifat syaitan.
marah umpama api dari syaitan, yang membakar sifat mahmudah kita.
marah adalah senjata agenda syaitan.

kadang-kadang macam tak faham dengan orang nih.
kita tanya baik-baik tapi dijawab dengan marah-marah.
apa masalah dia nih? meroyan ke ape?
kalau kena dengan ruas, mahu kena marah balik.
tapi sebab aida bukan jenis yang macam tuh, itsokey.

but, ape pandangan engkau pada orang lain yang lihat.
seribu satu pandangan kau tau tak.
jadi mengapa marah-marah. kok ye pon ade masalah,
janganlah sampai terbawa-bawa dan tempias kena orang lain.
tak syoklah. orang lain pon ada masalah jugak tau. tapi pandai-pandailah
handle kan.

tak fikir ke hati orang yang tak pasal-pasal kena marah dengan engkau tuh?
berdosa kalau buat orang kecil hati dengan kita.
sebaik-baiknya jagalah hubungan baik kita. cakap baik-baik, tegur baik-baik.
dua-dua pon takkan kecil hati.


Okeylah, itu je nak cakap. dah macam ustajah pulak aku nih.
ade bakat tak? ade bakat tak?

xoxo.

1 comment:

  1. hehehe...marah tu elok jika disalurkan ke tempat elok...kalau pendampun xbest jgk...=)

    ReplyDelete