728 x 90

Tuesday, December 13, 2011

Tertangkap akhirnya..


Salam,

arini pagi2 lagi opis dah gempar dengan tertangkapnya pencopet yang mencopet handset staf. Alhamdulilah. baru semalam je dengar beg duit yang comel milik Saerah hilang kene curik. tak sangka plak arini dah dapat tangkap budak yang mencopet tuh. rupa2nya budak cleaner baru yang mencopet tuh.
Hai la adik yang berbangsa india nih, knape mude2 dah belaja mencopek nih. sayang kamu tu mude lagi baru je keje. tak fikir ke apa kesan dari perbuatan kamu tuh.

Kejadian pagi tadi bermula apabila en.F (bukan nama sebena) menyedari handsetnye yang mahal jugak yang ditinggalkan atas meja sebelom keluar pegi beli breakfast. balik2 handset dah xde. berlakula kekecohan sebentar. kebetulan, budak cleaner tu masih ada dan kebetulan jugak cctv kawasan tu oke.
so, budak perempuan tu pon disoal selidik. pada mulanya die xmengaku. last2 bile dah kne ugut nak repot polis baru mengaku. dan hasil penyiasatan dalam cctv, terbukti memang die yang amik. lagi xmau mengaku. taktiknya yang memasukkan handsetnye ke dalam plastik sampah memakan diri.

kalu ikutkan memang die bersalah. tapi terkadang rasa xsampai hati pula. budak baru nak besa tapi ada perangai macamni, xelokla. xpasal2 kene buang keje. nasib baek xanta ke balai polis. sayangnye dah kene carik keje baru.

p/s: sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ketanah jua. tetttttttttttttttttttt!


No comments:

Post a Comment