728 x 90

Friday, December 2, 2011

Opps..its December now?!

Salam..


Oh, its December now. Realized dat time cepatnye berlalu. Tido bangun tido dah bulan 12 kan. Bulan yang very excited and most worriest. No wonder dat day makin dekat sangat. Dah prepare? Dh ready? Kikiki sambil gelak kecil dan tersengih, sumtimes rase macam xpecaya. Aku xpecaya cinta. Aku xpecaya cinta. Tiru gaya LJ aka Liyana Jasmay. Aku takut sebenarnye. YaAllah, kuatkan diri ini. Kau permudahkanla segala urusanku YaAllah.

Almost semua under planning. Haha syukur ada luvly mom yang sangat memahami perangai anaknya ini. Thanks mom and dad yang ikut saje tak perlu kata apa2. haha.
Tak lupe for ma sista2 yang sudi give ur pleasure. Sayang korang semua. Lebiu lebihlah.
Ha..cik abang, dis time bukan masa untuk main2 lagi tau.
Ini serious - tiru cakap wonderpets.


Banyak tempat nak pergi..nak survey..nak shoppin..
Jom kite serbu YES. Sogo ke Jusco ke Parkson pon boleh. Nak pergi nilai 3 lagi ker cik abang?
Time ni la nak shoppin sakan. Kena planning betol2. Ikut list yang dah buat.
Tak boleh lebih2 budget, beli ikut kemampuan. Cik abang dah larang keras2 jangan membazir beli yang perlu sahaja. Tettttttt. Amaran dari sidia. Baek boss. Tabik spring lahhhhh.
Ingat, kesempurnaan itu terletak pada kesederhanaan.

Actually, ade story disebalik story. Tapi belum masanya lagi untuk bercerita ye guys. Nantikan aku mengupdate setelah semuanya going perfect. Ade suke ade duke semua tu asam garam la dalam kehidupan. Dugaan dari Yang Maha Kuasa bagi hambanya untuk menguji sejauh mana kesabaran dan keimanan. Tanpa iman mungkin dah lama aku goyah. Tidak! aku masih ada keluarga, kawan dan cik abang yang masih setia. Aku masih ada Allah yang tidak pernah jemu menemani kita. Yakinla pada janji Allah kerna Allah tahu apa yang terbaek buat hambanya. Dan aku pon menarik nafas istighfar banyak2 yang sedar sumtimes aku pon tewas pada ujianMu Ya Allah. Aku berjanji Ya Allah, merubah diri ini, sentiasa mengingatiMu dalam setiap waktu dan belajar mensyukuri nikmatMu YaAllah.
Alhamdulilah, aku sedang belajar dari pengalaman ini.


Wow..ini musim orang kawen daa. Most of ma friend kawen. Become so jelaousy tau. Ahh..mode : gatal..keke..sape ye yang dah kawen..ili..ana..kak liya..aizu..anis..siti..
last week pon konvoi ke utara, wedding my cousin. Oh, so sweet sume dah kawen. Aku. Opps...
Jangan risau, dah tertulis jodoh kita siapa dan bile, juz wait ok. Haa, kalu dah jodoh xkemana rite!
ade gaye x..berangan sekejap..
So, from now, aida please be be be lebih rajin oke. Tak boleh malas2 dah. U r wat u think so think positive. Relax dan make it simply slowly but nicely.
Chaiyookk.


p/s: to ma dearest housemate, akak faizah elai, i really2 appreciate ur hands coz sudi nak tolong adikmu ini. Muaachhhx lebiu.




No comments:

Post a Comment