Tuesday, January 10, 2012

Tak Shuke..Tak Shuke..Tak Shuke..


Salam,

selamat tengahari lagi beberapa minit. pagi2 migrain datang menyerang sebelah kepala rase nak hantuk je ke dinding. tapi tahan je. dah lama migrain ni merajuk bawa diri tetibe 2 3 hari ini dia datang balik pulak. rindu ke tuh? hadoi, yang sakitnya kenala tahan ye. tak shuke makan ubat. jangan terlalu bergantung kepada ubat. cube motivate diri supaya bertahan dan jangan layan sakit nih. sebut pasal tak shuke makan ubat ni, banyak bende yang aida tak shuke. giler. tade mende pon. bende-bende biase yang orang lain pon tak shuke jugak kot.


1. tak shuke menunggu
penantian satu penyeksaan. dengar ayat ini pun dah tahu kalau tunggu lama-lama ini boleh buat orang terseksa. korang agree tak dengan aida? bukan tak boleh menunggu, kalau janji 5minit tapi 10minit tak datang-datang lagi ape kes kan. cube bayangkan kalau dah nak terbe**k sangat-sangat dah kan. mahu nak tunggu lagi. alamat kena maki la orang dalam tuh. haha. lainla kalu die bagi msg suh sabaq sat ka, ade hal ka, boleh kot dpertimbangkan balik. by the way, dalam keadaan macamni kite supposely sabar, tapi orang yang kite tunggu tu pon kenala fikir jugak kalu dia ditempat kita. kan!

2. tak shuke menyusahkan orang
ini lagi satu. ade jugak la manusia yang shuke menyusahkan orang lain, padahal boleh jek buat sendiri keje tuh. aida seboleh-bolehnya tak nak menyusahkan orang. kalu keje ke ape ke masih buat sendiri, aida akan buat sendiri. tapi kalau memang dah betol-betol tak boleh barulah mintak pertolongan orang. nak mintak tolong tu cakaplah baik-baik. janganlah main suruh-suruh je. daripada nak tolong terus tak jadi nak tolong. selagi boleh buat sendiri kita buat sendiri. yer!

3. tak shuke penipu
bende ni la yang paling aida pantang sekali. tak kira la kawan ke sape ke, kalu dah penipu tu sampai bile pon ko stil penipu. that my principle. sekali ko dah menipu sampai bile pon aku tak percaya. remember that.

4. tak shuke orang yang tak menghormati hak orang lain
yang ni pon dah lama aida hangin 2 badan pasai ade jugak manusia yang jenis tak reti nak hormat hak orang lain. takde otak ke ape. fikirla kalu kite buat macam tu dekat awak. awak shuke ke? kalu dah guna barang orang, letakla balik pada tempatnya. dan lagi satu, pandangla diri sendiri dulu, fikir apa status anda, jangan nak main suke je amik hak orang. ingat diri ko tu bagus sangat ke? yang ni kite kena kupas konsep adil dan amanah balik.

5. tak shuke dengan talam dua muka
dah banyak aida jumpe orang macam ni. semuanye ada kat depan mata. manusia ni kite tak boleh sangka kan. luar je nampak baik dalam busuk dan berulat. sebab tula 'dont judge a book by its cover k'. depan cakap lain belakang cakap lain. pirahhh, ingat aida teringin sangat kawan dengan ko. kalau ko takde aku tak mati la.

6. tak shuke nak join orang mengumpat
perempuan almost dikatakan kaki megumpat. tapi bukan semua macam tuh. aida kalau boleh nak elak dari mengumpat pasal orang lain. kalu duduk segeroup tuh bincang pasal masa depan ke pasal kawen ke okey lagi tapi please please la jangan mengumpat pasal orang lain boleh tak?

Geramkan bila jumpa orang yang macam ni. Aida dah selalu kena tapi jangan ingat aida akan diam je. sekali lagi korang buat macam tu siapla. baru ko jumpa buku dengan ruas. haha. macam nak cari gaduh je. tapi memang tak shuke la. fullstop....!


2 comments:

  1. KC pun tak suke apa yg aida tak suka tu tau...

    ReplyDelete
  2. aida geram dengan orang macam ini..he..

    ReplyDelete