Thursday, January 3, 2013

Welcome 2013..Goodbye 2012



Happy Nu Year 2013 to all friends here,
and say bye bye to 2012.
hee, sekejap je masa berlalu kan, 
pejam celik pejam celik dah masuk tahun baru.
rasa macam baru je lagi kawen tahun 2012 dah masuk 2013.
means, dah 2tahunla kawen, ahaks padahal baru 7bulan and something kan. wow!
tahun 2012 meninggalkan banyak kenangan manis sebab hari yang paling bagi aida dan encik am pada 25052012.
tarikh keramat yang cantek dan akan ingat sampai ke mati. waaah, romantis gitu.
dan ade jugaklah plan dalam hati saja mau buat anak keluar pada tarikh tu jugak nanti 
tapi nampaknya belum sampai lagi turn aida agaknya. 
dan memandangkan my sister pon sedang memreggy aceh ape punya ayatla ko pakai,
haha my sister preggy 4bulan jadi aida bagi sis jalan dulu. aida meyusul kemudian yer.
hehe, baru semalam kena tarbiah dengan encik am dan arini insaf sedikit. 
encik am suh bebanyakkan bersabar dan istighfar. 
alhamdulilah arini aida kembali tenang. smileeeeee

Jadi sempena tahun baru ini, jadi banyaklah azam dan wawasan korang kan. 
ha, yang tahun lepas dah tercapai ke belom ma?
takpe-takpe yang penting korang tetap ade azam cuma berjaya dan tak berjaya je kan.
jadi teruskan usaha anda yer. chaiyuk.
tahun ni aida punya azam tak banyak..ahaha.
  • pertama-tama sekali aida nak cukupkan solat lima waktu dan kalau boleh nak solat awal waktu. ye ar, kadang-kadang subuh gajah gak aida nih. kuikuikui.
  • kedua-dua pulak, nak jadi isteri yang solehah dan taat pada suami. syurga seorang isteri kan di bawah tapak kaki suami. redha Allah pada isteri juga terletak pada redha suami pada si isteri. 
  • ketiga-tiga kalau diizinkan tuhan, kalau dah sampai masa dan rezeki kami, insyaAllah nak buat anak satu team pasukan bola sepak mesia. hehe. moga-moga Allah mendengar niat dan harapan hati ini sewaktu menaip entry nih. please kawan-kawan doakan aida yer.
  • keempat, nak jadi anak yang soleh solehah jugak, walaupon dah kawen tanggungjawab pada mak ayah tetap tak lupa. masih anak mak ayah kan kan. uuwwaa rindu mak ayah walaupon abru minggu lepas balik kampungku. ahhhhh.
  • kelima, laksanakan tanggungjawab mencari rezeki membantu suami dengan lebih baik, biar duit gaji lebih berkat dan halal. 


tak banyak tapi biarlah aida dapat capai azam ini dulu. insyaAllah akan berusaha menjadi lebih baik. Amin.








4 comments: