Wednesday, May 22, 2013

Ingat ong pompuan ni tak kuat kew?


Assalamualaikum,

Lately nih makin malas kan nak update belog. Apela kamu nih aida.

Last week tibe-tibe tercetus idea nak ubahsuai susunan bilik. Ala macam deco bersama eric tulah. Tapi eric tu pakai barang baru lagi mahal lagi cantik ma.
Ni saje je nak susun lain sebab sekarang nih rasa kalau tengah bersiap pagi-pagi tuh macam aida ni memberi sedikit gangguan pada encik am nak solat kadang-kadang.

Yelah, kadang tuh mase encik am solatlah nak lalu amik pin, amik deodorant, carik itu carik inilah. Aiii rasa berdosa lalu lalang situ. Sebabnya meja solek aida betol-betol depan ruang solat kitorang.
Sebabtuh, aida terfikir nak ubah susunan supaya meja solek tuh tak menggangu solat. Haha, kesian meja solek dipersalahkan.

Pastu nak pesan encik am nak alih petabg lepas balik keje isnin ritu. Hari isnin tuh encik am ade event kat opis so die balik dalam keletihan. Maka tak berubahlah lagi bilik tuh.

Dan semalam, malas nak tunggu encik am, i alih je sendiri katil, almari, meja solek, meja tepi bagai. Hai ponatlah la jugok. Berat-berat semua. Dengan habuk lama yang berkumpul, sawang bagai. Siap jumpe dan main kejar-kejar dengan mr cockrach. Haha, selamat dengan baygon.

Habis susun habis mop semua. Waaahh, taraaa. Macam pindah rumah baru pulak. Maap, gambar lupa amik. Nger.
Pastu mandi solat tunggu encik am balik. Cee, konon nak buat surprisela.
Encik am sampai rumah, ceeee buat-buat tak tahu jer dok depan tengok tv. Encik am masuk bilik, pastu die datang depan balik. Haha, i buat bodoh jer.

Pastu tunggu jugak die nak cakap apa. Alih-alih die pegang muscle lengan kitew. Haha, ingatkan apa. Encik am cakap"waaa keras keras". E'eleh, itu yang die nak cakap. Keke.

Ape ingat orang perempuan tak kuat kee?

Xoxo


7 comments:

  1. org pmpuan ni nmpk je lembut tp dye mmpu..hehe

    ReplyDelete
  2. sama mcm ibu kita. suka kemas sensorang :)


    p/s: jemputlah join contest pertama kita. http://sayaeesya.blogspot.com./

    ReplyDelete
  3. rajin nya engkoo. dah boleh kahwin dah ni kahkah

    ReplyDelete
  4. Jom join GA? :D

    http://cik-rainbow.blogspot.com/2013/06/1st-mini-giveaway-by-nina.html

    ReplyDelete