728 x 90

Monday, October 31, 2011

Bad Day 221011

Salam,

dah bape ari nak tulis entry pasal ni. tp tgu pic dr cik abang bru dapat. hu. nak dijadikan cerita, ari sabtu minggu lepas pgi kl nak jumpe cik abang. macam biasala drive dari putrajaya ke taman jewel. biasanya lebih kurang dalam 40km amik mase dalam 45 minit. tu pon kalu xjem, kalu jem mahu nye sejam lebih.

tapi nasib baek pegi jalan xjem sgt jadi sampai on time. cik abang keje pagi jadi sampai2 die bleh lagi tido walaupon kite dh alert die sblom sampai tuh. naik geram jadiknye. merajok nak balik. pah hape kan. last2 tgu la cik abang besiap and then cik abang suh singgah kedai jap nak beli prepaid.

so, as a driver i pon ikutla ke mana arah yang nak dipegi. almaklumla bukan penduduk kl. jadi xtahu jalan. kne beli gps mcmnih, dah setahun dok sini pon xmahir lg jalan2 kl. ouch. pastu sampaila satu simpang selekoh kedai nih. cik abang suh benti tepi tuh, i pon benti la.

cik abang lintas jln g kedai dseberang, tgu la dlm kete. pastu cik abang masuk je dalam kete, i terus jalan. i bajet xde kete tanpa melihat kebelakang. tup tup SHHHHREEETTTT.. bunyi ape tu dey. adesss tepuk dahi. cik abang dh pandang eden dgn jelingan tajam. daku kaku tidak bsuara. di depan kete alza sudah stop dan pemandunya keluar dgn muka gengternye datang ke kete aku..
huhu..macam mana nih. cik abang pon keluar pegi tgok kete alza tuh.. aduh, bcalar dari pintu depan sampai pintu belakang..maap..maap..aku xsengaja. ampunnnn.. si pemandu alza yang td nye muke bengis macam nak marah tgok je muke aku apetah tibe2 jadi sejuk. aku pon xtahu tapi yang pasti aku xkeluar pon dari kete. aku xtahu nak buat ape. mujur ade cik abang yang menyelamatkan keadaan. cik abang mintak maap dengan pemandu alza tuh dan tpaksa tadah telinge dengar nasihat pemandu tuh. nasib die xmarah2. pelik aku. cik abang kire setel kat situ kasik skit RM$ kat abang alza tu dan setella sampai disitu.

then, datang dekat kitty aku tengok adess kemek kau. abih tanggal cat. huhu. kesian kitty cedera.

inila rupa bumper kitty yang kemek dan tercalar

Masuk2 kete je cik abang sound tak tengok dlu ke sebelom jalan. huhu.." mama xperasan kan kat selekoh" huhu..nak nangis pon ade. nasib cik abang tak marah. last2 cik abang yg drive pulak.  huhu.. untuk beberapa minit yang agak lame la jugak i terdiam xtahu nak cakap ape. cik abang dah risau je kalu2 i mula menangis. tp i actually xtau ape perasaan mase tuh. im lost. hu.
Tapi, apepon aku bersyukur sgt2 sbb kami xapa2. mujur jugak kene skit je dengar kete alza tuh dan mujur jugak skit je yang kemek xkena lampu ke ape ke. kami memang bsyukur sgt2. banyak sangat bnasib baik., kalulah aku laju saat tuh mesti lagi teruk. itula Malang Xberbau, kalu berbau msti aku dh berhati2.

Ini pengajaran pada diri ku yang suka bawk kete laju2. Sehari suntuk hari tu kena dengar ceramah free2 dari cik abang. huhu..

 
p/s: berhati2 la dijalan raya. sebelum nak tekan minyak pastikan jalan selamat. tengok cermin sisi depan dan belakang. Pandu cermat ingatla orang yang tersayang.




No comments:

Post a Comment