Wednesday, June 20, 2012

Nak dulu, nak sekarang

Since dari kecik sampai besar, aida dimanjakan dengan segala benda dari sekecik-kecik benda sampai sebesar-besar benda. Mintaklah apa pon dari mak dengan ayah, rasanya 99.9% tak pernah tak dapat. haha. sound terukkan. padahal bukanlah anak bongsu pon..anak no 5 yang mula-mula perasan bongsu last-last enam tahun kemudian dapat pulak adik sorang pastu tambah lagi sorang. pheewww. hilang title "bongsu" yang aida pegang selama 6 tahun. uuuwwwaaa. sampai sekarang tau aida merajuk pasal benda ni dengan mak. kelakar tak. hape hape kan.

so, nak story sikit betapa buruknya perangai aida mase dapat adik dulu. nggeee. sebab mula-mula tak dapat nak menerima kehadiran adik aida, aida baling botol susu dia sampai pecah. pernah jugak bila mak suruh buatkan susu adik, aida masukkan garam bukan gula sebab marah. yelah, dahla kite tak dapat terima kehadiran dia lagi pastu bila dah ada adik ni tau-taula mak kite mestilah manjakan dia lebih lepas tuh kite nih jadi mangsa suruhan la. ha. semua dah masak dengan perangai aida. keke.
tapi tu dulu lah, sekarang ni dah besar dah boleh terima kenyataan bahawasanya aida ada 2 orang adik. one girl and one boy. ahaks. and i love both of them so mucchh.



Kalu dulu nak apa2 je mintak dekat mak ayah. Mesti dapat punyalah. Kalu tak dapat mulala tarik muncung itik. Encik suami selalu tarik muncung tuh. Kalau tak dapat jugak mulalah tak mau makanla tak mau cakapla merajok berhari-hari, menangis hentak-hentak kaki..haha segala macam pe,el la..sabo jela kan.

Tapi sekarang nih, boleh ke lagi mintak-mintak dengan ayah dengan mak. Boleh ke? Kalau nak apa-apa kena mintak dengan siapa yek?? Keke..

4 comments:

  1. huhuhu....akak dedulu pun feling mcm tu gak.... 8thn beza nga adik tau...lps tu dpt lg adik smpai 3 hehehehe.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..tula kan..igtkn dh bongsu tgok2 dpt adik lg..haha..tp seronok jugak ade adik..bleh jd org suruhan bile dh besa..

      Delete